Motokoloběžka XG10 Allroad Maxi
Představujeme nové modely Nitro scooters. V ceně koloběžky je i sedlová sada a kryt převodovky.
Naše benzínové koloběžky jsou vyráběny dle platné licence americké firmy M. Puzey. Jedná se aktuálně o III.generaci, která je vybroušená do dokonalosti. Nelze srovnávat s podobně vypadajícími kopiemi na trhu!
Všechny benzínové koloběžky před prodejem plně seřizujeme a je provedena testovací jízda s nastavením karburátoru.
Dochází k seřízení těchto zásadních součástí:
Převodovka - bez správného seřízení může dojít k blokaci převodovky a její poruše
Motor - každý karburátor potřebuje správně seřídit po zajetí motoru
Brzdy - brzdy bez správného seřízení brzdí nepravidelně, přidrhávají a dochází k rychlému úbytku destiček
Řetěz - bez správného seřízení se řetěz rychleji opotřebí, je hlučný a motor má i vyšší spotřebu
Koupě neseřízené koloběžky znamená obvykle mnoho starostí. Nejčastěji potíže s nastartováním, zhasínajícím motorem na volnoběh. Hrozí nízký výkon a vysoká spotřeba či přehřátí převodovky od odporů, disfunkční brzdy aj.
Náš názor na tento model:
- nejsilnější motokoloběžka na trhu
- ta pravá zábava díky 2-rychlostní převodovce a silnému 2-taktnímu motoru
- vhodné pro zkušené znalce obdobných vozítek
- oblíbené CST pneumatiky mohou i na nezpevněné cesty
- možnost složení a převozu například v kufru auta
- příslušenství jako zrcátka, přední blatník, olej lze přikoupit
Více o modelu Nitro scooters XG10 Allroad Maxi
Modely XG10 ALLROAD MAXI se vyznačují kombinací silného 2-taktního motoru o obsahu 63,3 ccm a řemenové 2-rychlostní převodovky s manuálním řazením.
Obuto na velmi líbivé a funkční terénní pneumatiky CST o celkovém průměru 11,5" (cca. 28 cm). Tato pneumatika je navržena pro možnost jízdy i mimo silnice.
Tento model je vybaven zamykáním pomocí klíče. Až po otočení klíčku můžete koloběžku nastartovat (ručně za táhlo). Pro vypnutí motoru pak otočíte klíčkem do polohy 0 - vypnuto.
Převodovka
Tato motorová koloběžka patří k nové generaci, která využívá patentovanou řemenovou převodovku P-Design s dvěmi rychlostmi. Řazení manuální - přepínací páčkou na řídítkách jako u horského kola.
Výhodou řemenové převodovky je nízká míra opotřebení a minimální nutnost údržby oproti starším "olejovým" typům převodovek.
Přenos síly na zadní kolo zajišťuje masivní řetěz, který je možné bez obtíží dopnout během několika vteřin. Koloběžka používá námi zvolený převod, který zajišťuje ideální využití výkonu motoru.
Řadí se manuálně - na levé straně řídítka je umístěna páčka pro ovládání zařazené rychlostí. Použití je stejné jako u horského kola při přehazování předního tácu. První rychlost slouží k rozjezdu, poté je nutné přeřadit na druhý stupeň. K jízdě využíváme především dvojku. Při opravdu prudkém stoupání můžeme přeřadit na jedničku.
Převodovka je chráněna originálním krytem, který eliminuje možné zanesení převodovky či poškození řemenů od odskakujících kamínků.
Motor
Jedná se o nejsilnější 2-taktní motor o obsahu 63,3 ccm používaný pro benzínové koloběžky.
Pro usnadnění startování je na karburátoru gumová pumpička a páčka sytiče. Startování je pak otázkou několika málo vteřin. Nádrž má objem cca. 1,1 l. a lze na ní ujet okolo 20 - 35 km. Zde záleží na váze člověka, stylu jízdy a terénu.
Motor vyžaduje směs benzínu Natural 95 a syntetického (polosynt.) oleje pro 2taktní motory. Mísení je v poměru 1:25 a je nutné tento poměr důsledně dodržovat (vše důkladně popsáno v manuálu, který ke koloběžce obdržíte).
Dvojité přední odpružení
Tento model je vybaven nejnovější generací dvojitého předního odpružení, které sebou přináší dokonalejší a jistější tlumení na přední nápravě.
Důležité a zásadní vylepšení se týká vahadlového systému odpružení, které nově pracuje pomocí ložisek. Toto nové řešení nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů jako tomu bylo u starší generace.
Tuhost předních pružin lze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).
Brzdy & řídítka
Široká BMX řídítka jsou základním předpokladem pro lepší ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.
Pravou rukou pak ovládáme páčku plynu a přední brzdu (jako u motorek), levou rukou pak ovládáme zadní brzdu. Komu nevyhovuje tento systém páček převzatý z motocyklů, může si lanka prohodit a bude to jako na kole (pravá ruka ovládá zadní brzdu).
Současné modely nabízíme výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Pro zvýšení brzdného účinku jsou instalovány tvrdší sportovní destičky (mají delší životnost).
Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost použití originálních zpětných zrcátek Nitro scooters.
Ostatní
Tento model má obuté značkové 11,5" pneumatiky CST s drapáky (nazýváme je ALLROAD). Pneu je určena na jízdy po asfaltu tak i mimo zpěvněné cesty.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Koloběžka se dá pak převážet například v kufru auta. U některých vozů je nutné sklopit jednu sedačku.
Technické inovace modelu XG10 Allroad MAXI:
- zesílená konstrukce s možností použití sedla
- dvojité přední odpružení s nastavením tuhosti
- inovovaný skládací systém
- inovovaná řemenová převodovka s krytem
- brzdové kotouče se samochladícím efektem
- sportovní brzdové páčky s integrovanými závity pro možnost instalace zpětných zrcátek